il 30/05/2006, 20:38
Ciao!
ho provato a fare una ricerca sul forum "motori e alimentazione" con le parole "MoS2 solfuro molibdeno" (opzione "or") ma non ho trovato nulla. Così ho pensato di aprire questo 3ad.
Durante le frequentazioni della vicina Osterreich (che volente o nolente devo fare) ho trovato questo olio... e visto che sono in procinto di cambiarlo al tdi300, ho pensato di comprarlo. Non credo che vi saprò dare particolari impressioni (difficile "sentire" i cambiamenti dati da un olio motore per un profano) ma comunque vi segnalo le caratteristiche del prodotto. Se vi interessa passo spesso da quelle parti (non l'ho mai visto in Italia, almeno qui in FVG).
MoS2 LEICHTLAUF 10 W-40
The MoS2 anti-friction lubricant forms a high load-bearing film of lubricant on all friction and sliding surfaces. The MoS2-lubricant film reduces the resistance to friction and allows engines to run so they conserve more energy even under extreme conditions. MoS2 Energy Conserving guarantees: significantly less fuel and oil consumption. Significant wear reduction, fewer breakdowns and emergency lubrication properties. Stable to ageing and stable viscosity. Good cold-start behaviour and high operational reliability. Prevents sludge formation. Tested on catalytic converters and turbochargers.
Operational area: Year-round oil for petrol and Diesel engines with extra wear protection.
Car manufacturer´s approval: API SH / EC / CF, API SJ / CF; ACEA A3-98 / B3-98
We recommend this product for vehicles for which the following specifications are required. Mack EO-L, KHD, MB 229.1, VW 500.00 (1/97)
ciao!
fmm
franz (camelus.it)